К началу страницы

Україна, м. Миколаїв
вул. Троїцька (Кірова), 244

(093) 820-50-81
(068) 60-61-831
(0512) 67-51-86
(0512) 58-36-07

Магазин велосипедов "Спортэк" в Facebook   Канал 'Группы компаний Спортэк' в в Яндекс-Дзен
вул. Троїцька (Кірова), 244
(093) 820-50-81, (068) 60-61-831,
  (0512) 67-51-86, 58-36-07
Каталог Корзина 0

Як захистити велосипед під дощем від води та бруду

Опубликовано:

У будь-яких велосипедних покатушках завжди існує ймовірність потрапляння під дощ. І, незважаючи на те, що «у природи немає поганої погоди», не завжди їзда під дощем приносить задоволення велосипедисту.

У минулій статті «Особливості їзди під. дощем – одяг, парасольки, дощовики, бахіли» ми розглянули як захистити самого велосипедиста від потоків води з небес. Як захиститися від ударів блискавки, якщо ви потрапили в грозу засказано в статті "Що робити якщо ви потрапили на велосипеді в грозу " .

Зараз розглянемо, які вузли велосипеда потребують захисту і додаткового догляду після дощу.

Важливо розуміти, що найбільшої шкоди приносить не сама дощова вода, а вискакує з-під коліс і заляпує все суміш дорожнього бруду, піску, солі і залишків хімії, якою посипають взимку дороги.

 

 

Найбільше схильні до такого шкідливого впливу наступні вузли велосипеда:

  • ланцюг і трансмісія;
  • v-brake гальма;
  • осі коліс і
  • каретки;
  • ліхтарики, велокомп'ютери та інші електронні прилади.

Найбільш важливими деталями в справі захисту велосипеда від бруду можна назвати крила на колеса і повний захист ланцюга.

Крила

Ось якось так може виглядати велосипедист після поїздки під дощем.

Велосипедистки після їзди по бруду

Ну, ці красуні хоч на змаганнях за перше місце борються. А навіщо такий вид звичайному городянину, який потрапив під дощ?

Багато велосипедистів до хрипоти сперечаються, чи потрібні крила на велосипеді? Чи псують вони вид велосипеда або збільшують його вагу, знижують аеродинаміку і т.п. На мій погляд, ця суперечка сам по собі дещо не коректний.

Природно, на гоночному карбоновому велосипеді вони не потрібні. А на міському, та ще й в дощовому кліматі просто необхідні. Причому для міського байка це повинні бути повнорозмірні крила на обох колесах – тільки вони зможуть захистити самого велосипедиста, трансмісію та інші компоненти від води і бруду, що летить з-під коліс під час дощу.

Отже, вирішувати для себе, ставити крила і їздити чистим або не ставити і бути схожим на дівчат з верхньої фотографії, кожен вирішує сам.

Якщо ви їсте в складі групи, але крила на всіх велосипедах обов'язкові. Бризки з-під коліс летять до 10 метрів, і навряд чи хтось із ваших колег по поїздці буде в захваті від того, що ви його забризкаєте брудом.

До речі, у всіх велосипедних столицях, типу Амстердама, Копенгагена і т.д. у переважної більшість велосипедів саме міські велосипеди з повнорозмірними крилами і захистом ланцюга. І не паряться люди-потрібні крила чи ні. Просто їздять і все.

міські велосипеди в Данії

Крила можуть бути:

  • повнорозмірні, бувають металеві, рідше пластикові або металопластикові;Міський велосипед з повнорозмірними металевими крилами
  • швидкознімні (пластмасові).Гірський велосипед з пластиковими крилами

Такі крила не зможуть повністю захистити Вас від дорожнього бруду, але хоча б верхню частину тіла прикриють.

На кінці повнорозмірних крил іноді ще ставлять так звані «бризковики». Зазвичай це пластикові або саморобні гумові вироби, трохи подовжують крило і забезпечують додатковий захист від бризок.

Бризковики на повнорозмірні велосипедні крила

Особливо корисно це для переднього колеса, так як з-під нього летить багато бруду на ноги і трансмісію.

Захист ланцюга і трансмісії

Максимально ефективно захистити ланцюг від води і бруду зможе тільки повний захист ланцюга. На жаль, такий варіант добре працює тільки на одношвидкісних велосипедах або моделях з планетарною втулкою.

повний захист велосипедного ланцюга

Якщо такого захисту немає, то після потрапляння ланцюга під дощ, її найкраще промити від бруду і піску і змастити. І не забувайте про касету, передній системі зірок і перемикачах. Пам'ятайте, брудна ланцюг і касети швидко зношуються і приходять в непридатність.

 

Використання дискових та V-brake гальм під дощем.

Особливих нарікань на використання дискових гальм під дощем немає. Самі гальма працюють зазвичай нормально.

Ободні гальма при роботі в дощову погоду мають особливості. При мокрому колесі зчеплення гальмівної колодки і обода знижується. Ще гірше, якщо обід заліплений брудом і піском. Ефективність роботи різко падає, підвищується знос самої колодки і обода колеса.

У мокру погоду, при їзді по калюжах і вологому асфальту потрібно більший гальмівний шлях для того, щоб сповільнитися або повністю зупинитися. Починайте потихеньку гальмувати заздалегідь, особливо на поворотах і видимих заздалегідь перешкод.

У мокру погоду, час від часу, потрібно просушувати гальма. Для цього потрібно періодично натискати на гальмо, зганяючи надлишки води з обода. Досвідчені автомобілісти використовують переривчасте гальмування для сушіння гальм за рахунок нагрівання і тертя, таким же способом можна скористатися і на велосипеді. Це ж стосується і випадків, коли довелося проїхати по глибокій калюжі і сильно намочити обода.

Після того, як гальма просохнуть, ефективність їх роботи відновиться. Однак, врахуйте, що дорога так швидко не висохне, а зчеплення покришки з мокрим асфальтом нижче, ніж з сухим.

Ніяких проблем у барабанних і роллерних гальм при їзді під дощем не виникає.

 

Втулки, каретки, осі педалей.

Не буду наганяти страху – для нормально змащених кареток, втулок і осей педалей дощі особливо не страшні.

Ось якщо заїхати в брудну калюжу глибиною півметра і залишити там велосипед на півдня – то тоді звичайно, вода проникне в усі щілини і підшипники можуть почати іржавіти, з'явиться скрип і хрускіт. У цьому випадку, звичайно, потрібно буде перебирати і змащувати ці механізми, але це вже теми для інших статей.

Захист електронних приладів на велосипеді

Що стосується велокомп'ютерів, ліхтарів, навігаторів та інших можливих електронних приладів, то тут можна дати кілька порад:

  1. При покупці звернути увагу на волого і бризкозахищеність їх корпусів.
  2. Для смартфонів використовувати спеціальні водозахищені футляри, водозахисні чохли або відсіки на велосипедних сумкахЗахист смартфонів від дощу в чохлах і велосумках
  3. В крайньому випадку, можна обмотати пакувальною плівкою або надіти зверху на велокомп'ютер, смартфон або ліхтар поліетиленовий пакет, захистивши їх таким чином від дощової води.захист велокомп'ютера від дощу

У висновку хочеться сказати, що поїздки під дощем, звичайно, не настільки приємні, як під теплим сонечком, але і не смертельні, якщо знати що робити в цьому випадку.

Найголовніше, це після такої поїздки, особливо якщо ваш залізний кінь "по гріпси в грязі" помити його. І чим раніше – тим краще.

 

Що можна ще почитати на цю тему

  1. Особливості їзди на велосипеді під дощем – одяг, парасольки, дощовики, бахіли.
  2. Як їздити і що робити, якщо потрапили на велосипеді під дощ
  3. Що робити якщо ви потрапили на велосипеді в грозу
  4. Захист велосипедного ланцюга і зірок. Рокринг.
  5. Велосипедні крила: для чого потрібні, які бувають, як вибрати
  6. Як правильно мити і змащувати велосипедний ланцюг
  7. Знос велосипедного ланцюга. Що це таке і як виміряти знос велоцепи.
  8. Як зменшити знос велосипедного ланцюга
  9. Основні види велосипедних гальм. їх плюси і мінуси.
Комментарии (0)

Комментарии

Пока нет комментариев

Оставить комментарий

Все поля обязательны к заполнению
Вы не представились
Неправильно введен e-mail
Нам интересно Ваше мнение
CAPTCHAОновити зображення
Вы неправильно ввели текст с картинки
Перед публикацией комментарии проходят модерацию
// //