На початок сторінки

Україна, м. Миколаїв
Мережа магазинів "Дом Спорту"
вул. Троїцька (Кірова), 244

(093) 820-50-81
(068) 60-61-831
(0512) 67-51-86
58-36-07

Магазин велосипедов "Спортэк" в Facebook   Канал 'Группы компаний Спортэк' в в Яндекс-Дзен
м. Миколаїв, Мережа магазинів "Дом Спорту"
(093) 820-50-81, (068) 60-61-831, (0512) 67-51-86, 58-36-07
м. Миколаїв, Мережа магазинів "Дом Спорту"
(093) 820-50-81, (068) 60-61-831,
(0512) 67-51-86, 58-36-07
Каталог Корзина 0

Який велосипед вибрати?

Опубліковано:

Відредаговано: 24.12.2016

Отже, ви вирішили придбати собі улюбленому велосипед. І це правильно-скільки можна гробити здоров'я в задушливих маршрутках з роздратованими і пітними попутниками. Я вже не кажу про добрі і ласкаві слова, що злітають з вуст автомобілістів, які побачили ціни на заправці або в автомагазині – навіщо витрачати собі нерви?

Сів на свого педального коня і вранці на роботу, ввечері додому, у вихідні на дачу, на пікнік за місто або на риболовлю. Свіже повітря, спокійні нерви і суцільні плюси здоров'ю.

Але щоб все це було дійсно так – велосипед потрібно спочатку вибрати і купити, а потім не просто поставити в гаражі або коридорі, а почати на ньому їздити.

Ми зупинимося на першій частині – вибір велосипеда. Як це зробити правильно?

Перш за все, потрібно самому собі відповісти на наступні питання:

  1. Де та як далеко ви збираєтеся на ньому кататися?
  2. Оцінити свої фінансові ресурси – скільки грошей можна на нього витратити при покупці і, що немало важливо, на подальше його обслуговування. Тут кожен вирішує сам. На мою думку, краще відразу купити хорошу річ, нехай навіть і дорожче, але в подальшому мати мінімум проблем. Зекономлені при покупці гроші можуть обернутися набагато більшими витратами в майбутньому.

Для початку визначитеся, де ви хочете їздити. Якщо основний пробіг буде по місту, на дачу по шосе або укоченій грунтовці і не дуже далеко (принаймні, менше 20-30 км за раз), міський велосипед - те, що потрібно.

Якщо хочете займатися регулярними спортивними поїздками для здоров'я, але не на професійному рівні, придивіться до спортивних моделей.

Якщо ви збираєтеся підкорювати ближні і далекі краї, подорожувати, їздити не тільки по дорогах, але і скрізь, де тільки можна – по лісах, полях, горах, бруду потрібні вже інші типи велосипедів - гірські.

Вибираємо тип велосипеда.

Ми не будемо розглядати всі існуючі типи, їх описи та особливості можна без зусиль знайти в Інтернеті.

Просто перерахуємо:

  1. Міський.
  2. Гірський.
  3. шосейний.
  4. Спортивний.
  5. Гібридний.
  6. Велосипед для ВМХ.
  7. Велосипеди для фрірайду і даунхілу.

Зупинимося поки тільки на тих, які продаються в нашому магазині. Це міські і гірські велосипеди.

Міський велосипедМіський велосипед Dorozhnik Comfort Male 2016.jpg

Як видно з назви він призначений для їзди по місту, по дорогах з твердим покриттям – асфальту або накатаній грунтовці. На ньому можна їздити досить швидко, але не так як на спортивному.

На міських велосипедах пряма висока посадка, разгружающая руки велосипедиста.

Бувають як одношвидкісні, так і з перемикачами передач, ножними та/або ободными гальмами (в основному V-brake), досить м'яким широким сідлом. Часто комплектуються заднім багажником, а на деяких моделях встановлюють і передній. покришки зазвичай гладкі (сліки і напівсліки), що забезпечують менший опір коченню та більш тихі при їзді по асфальту.

Гірський велосипед

Це один з найпоширеніших та універсальних типів.Чоловічий гірський велосипед Discovery Prestige Man

На них добре їздити і по міських дорогах та там, де ніяких доріг немає – по пересіченій місцевості, горах, полях, лісових стежках. Але потрібно чітко розуміти-велику швидкість по асфальту на ньому отримати важче . Діляться на кілька підвидів, описи та відмінності яких так само можна знайти в Інтернеті.

У нас у магазині продаються тільки гірські велосипеди «загального призначення» - найпоширеніші. У них в основному тип рами «хардтейл» (в перекладі з англійської «жорсткий хвіст»), що забезпечує відносно пряму посадку не сильно навантажує руки.

Мають більш міцні рами (найчастіше сталеві), Жорстке кермо, посилені колеса. покришки зазвичай ширше, зі спеціальним малюнком і грунтозацепами. Часто на них встановлюють передній амортизатор, задню підвіску і дискові гальма. Кількість передач на деяких спеціалізованих і професійних моделях доходить до 30.

У нас, в основному, продаються велосипеди, призначені для їзди по звичайному бездоріжжю, не по крутих гірських перевалах і дикої бруду. Хоча, поїздки по нашому асфальту з його численними тріщинами, вибоїнами, бордюрами і випирають корінням, можна сміливо назвати їздою по пересіченій місцевості. Для комфортної їзди по таких дорогах потрібна сталева посилена рама з хорошими амортизаторами. Так що гірський велосипед підійде у нас не тільки для заміських поїздок, але і для міста. Потрібно тільки на нього поставити універсальну покришку як для поїздок по асфальту, так і для пересіченої місцевості – так звані «напівсліки».

Яку раму вибрати?

Рами виготовляють з сталі та різних її сплавів (наприклад, хроммолибдена), алюмінію, титану, карбона. Природно, кожен матеріал має свої плюси і мінуси.

Сталеві рами одночасно міцні і ударостійкі, добре гасять вібрації. Їх ціна прийнятна для середнього цінового діапазону. Алюмінієві легше сталевих і при грамотно підібраною геометрії досить надійні і міцні, але дорожче сталевих. Титанові і карбонові в рази міцніше і легше сталевих, але дуже дорогі.

Велосипеди з довшою рамою стійкіші на трасі, але менш маневрені. Тому для міської їзди більше підходять короткі моделі.

Більш детально почитати про геометрію рами і вплив її параметрів на поведінку велосипеда можна у відповідній статті на сайті.

Вибір велосипеда по зростанню

Вибір велосипеда по зростанню – одна з найголовніших завдань. Ви можете частково проапгрейдити деякі деталі велосипеда, але конструкцію рами вже точно ніяк не зміните.

Нижче наведена універсальна таблиця визначення відповідності висоти рами і зростання велосипедиста.

Таблиця співвідношення зростання велосипедиста і розміру рами

При виборі розміру рами враховуйте так само і свої індивідуальні особливості, такі як довжина ніг, рук і т.д. тому надійніше і правильніше просто приміряти обрану модель. Для цього потрібно:

  1. Встати, поставивши велосипед між ніг, і упевнитися, що б між верхньою трубою рами і промежиною залишалося 10-12 см. для простоти виміру перевірте, чи проходить там долоню - вона в середньому 9-12 см.
  2. Попросіть продавця потримати велосипед і сядьте на сидіння, поставивши ноги на педалі. При цьому потрібно, щоб п'ята трохи зігнутої ноги діставала до педалі в самому нижньому її положенні, а верхньою поверхнею носка можна було б доторкнутися до нижньої поверхні цієї ж педалі. Наочно це видно на малюнку. Стегно ноги, що знаходиться на педалі у верхній точці має бути горизонтально або трохи нахилено до землі. Якщо ви бачите, що налаштувати висоту сідла на обраній моделі не вийде або доведеться занадто високо піднімати підсідельний штир, краще вибирайте собі інший велосипед.
Перевірка висоти рами Перевірка регулювання висоти сідла

 

Тепер коротко про інші моменти, на які слід звернути увагу.

Колеса і покришкиВиди покришок

Чим більше діаметр колеса – тим більшу відстань можна проїхати при тій же кількості витраченої велосипедистом енергії, впливає на швидкість їзди.

У гірських велосипедів, в основному, використовується стандарт в 26 дюймів. При виборі коліс необхідно враховувати, що якщо ви хочете кататися по місту і їздити не дуже далеко (до 20-30 км) краще брати колеса в 26 дюймів. Якщо потрібно довго їздити в тривалих велопоходах-краще брати 28-29 дюймів. На них важче розігнатися, але і швидкість такий байк тримає краще. Колеса більшого діаметру так само легше долають різні дрібні вибоїни і тріщини на дорозі.

Зараз, в основному, використовують колеса з алюмінієвим ободом – він легкий і міцний.

Про рекомендовані покришках говорилося вище. Хочеться зупинитися на такому вигляді покришок як напівсліки. Їх особливість-гладка поверхня в середині і невеликі бічні шипи. Це вдалий варіант для багатьох типів міських і гірських велосипедів, що використовуються для міських поїздок і недовгих прогулянок по пересіченій місцевості. Але потрібно враховувати, що при різких поворотах зменшується площа поверхні колеса, що контактує з грунтом (у них збоку шипи і колесо як би піднімається) і зменшується зчеплення, збільшуючи ризик падіння. Зазвичай початківці велосипедисти досить швидко починають«відчувати поворот ».

Сидіння (сідло)Види велосипедних сидінь

В даний час існує досить великий вибір велосипедних сидінь різних типів і призначень.

Для спокійної і не швидкісної їзди на міських велосипедах краще підійдуть широкі і довгі сідла. При таких поїздках велосипедист сидить в основному вертикально.

Для тривалих поїздках по бездоріжжю на гірських велосипедах – жорсткі і вузькі. Вибір сидіння-дуже важливий момент при підборі байка - сидіти то на ньому Вам. Радимо підходити до цього питання з усією серйозністю. І не забувайте, що якщо дуже подобається і підходить певна модель, але не походить сидіння, то його можна докупити окремо.

Детальніше про вибір сідла описано в статті «Підбір і регулювання велосипедного сидіння».

Гальма

Це основа безпечної їзди. На міських одне швидкісних велосипедах встановлюють ножні (барабанні) гальма. При цьому якщо до них додати передній ручний V-brake гальмо-вийде надійна комбінація, що використовує переваги гальм обох типів і компенсує недоліки один одного.

Основні типи гальм для велосипедів Для велосипедів з декількома швидкостями ідеальні гальма V-brake. Вони володіють хорошим гальмівним зусиллям, малою вагою, низькою ціною (дуже проста конструкція), дешеві і легкі в обслуговуванні. Поміняти гальмівні колодки, підтягнути тросик можна де-завгодно за допомогою шестигранника.

На гірських велосипедах встановлюють як V-brake, так і дискові (механічні або гідравлічні) гальма. Мають ряд переваг перед вібрейками, але коштують дорожче. Детальніше всі нюанси цих типів гальм описані в статті «Основні види велосипедних гальм».

 

Вилки (Амортизатори)

Тут коротко зупинимося на вилках і двох підвісних моделях.Типи велосипедних вилок

Вилки розрізняють жорсткі (Rigid) і амортизаційні (Hard Tail).

Якщо ви маєте намір їздити по рівних дорогах (асфальт або укочена грунтовка), не збираєтеся стрибати по купинах і бордюрах, немає бажання переплачувати зайві гроші і хочете мати менше проблем при обслуговуванні велосипеда - то жорстка вилка відмінне рішення. Сталеві жорсткі вилки забезпечують простоту і жорсткість всієї конструкції велосипеда, роблять його легше, не вимагають ніякого обслуговування.

Фізичні властивості сталі, в поєднанні з правильно підібраною покришкою, дозволяють такій конструкції гасити багато дрібні поштовхи і нерівності дороги. Найчастіше на таких моделях ставлять широку гуму, що забезпечує хороший накат і гасить більшість вібрацій. Руки при цьому не будуть сильно навантажуватися і втомлюватися.

На міських велосипедах зазвичай використовують жорсткі вилки, хоча бувають моделі і з амортизаційної.

Амортизаційна вилка роблять поїздку більш комфортною, пом'якшуючи удари і зменшуючи вібрацію, тому на гірських моделях вона краще. Але врахуйте – за нею потрібно доглядати, стежити, щоб не потрапляли під Пильовик пісок і бруд. В іншому випадку прослужить вона не довго.

Існують ще й двох підвісні моделі. На передньому колесі стоїть амортизаційна вилка, а ззаду окрема підвіска з амортизатором. Поїздка на них ще м'якше, але вони більш важкі, на них складніше розганятися і важче крутити педалі.

Більш детально про типи велосипедних вилок можна почитати у відповідній статті на нашому сайті.

 

Перемикання швидкостейПеремикання швидкостей

Економити сили в поїздці вам допоможе правильне перемикання швидкостей. Чим більше швидкостей – тим більше варіантів, проте врахуйте, що при цьому велосипед стає і складніше в обслуговуванні.

Якщо ви любите надійність та простоту в обслуговуванні, збираєтеся їздити на в основному по місту - вибирайте одношвидкісні моделі і не морочитися. Для подібних поїздок цього цілком достатньо.

Якщо чекають поїздки не тільки по міському асфальту, але і по трасах, пересіченій місцевості і ви вибираєте гірську модель - то тут однозначно буде кілька швидкостей. Без них занадто складно долати підйоми і спуски, з "вітерцем" ганяти по трасах.

Більш детально про перемикання швидкостей можна прочитати в статті «Як перемикати передачі».

 

Додаткові нюанси

Зверніть увагу, чи можна встановити крила, що захищають від дорожнього бруду, і багажник на обраний велосипед. Особливо для міських і дорожніх моделей, на яких ви збираєтеся в велопоходи.

Так само перевірте наявність світловідбивачів, захисту ланцюга (крім велосипедів з перемиканням передач), наявність підніжки. Якщо вони не йдуть в базовій комплектації, уточніть, чи можна їх купити і встановити самостійно. Іноді такі аксесуари значно полегшують життя, а іноді, як у випадку зі світловідбивачами, можуть коштувати життя.

 

Висновок

Запам'ятайте основне правило – обов'язково приміряйте велосипед на собі і, по можливості, хоч трохи на ньому покатайтеся.

І останнє. Обраний велосипед повинен подобатися бути зручним, викликати бажання на ньому кататися. Перед покупкою обов'язково подивіться і спробуйте кілька моделей – у Вас повинен бути вибір.

У нашому магазині всі моделі підібрані з оптимальною конфігурацією і кращим співвідношенням ціна/якість на комплектуючі.

 

Додатково можна почитати

  1. Як навчити дитину кататися на велосипеді
  2. Як правильно вибрати дитячий велосипед
  3. Підбір дитячого і дорослого велосипеда по росту

Коментарі (0)

Коментарі

Поки немає коментарів

Залишити коментар

Всі поля обов'язкові до заповнення
Ви не представилися
Нам цікава Ваша думка
CAPTCHAОновити зображення
Ви неправильно ввели текст з картинки
Перед публікацією коментарі проходять модерацію
// //