На початок сторінки

Україна, м. Миколаїв
Мережа магазинів "Дом Спорту"
вул. Троїцька (Кірова), 244

(093) 820-50-81
(068) 60-61-831
(0512) 67-51-86
58-36-07

Магазин велосипедов "Спортэк" в Facebook   Канал 'Группы компаний Спортэк' в в Яндекс-Дзен
м. Миколаїв, Мережа магазинів "Дом Спорту"
(093) 820-50-81, (068) 60-61-831, (0512) 67-51-86, 58-36-07
м. Миколаїв, Мережа магазинів "Дом Спорту"
(093) 820-50-81, (068) 60-61-831,
(0512) 67-51-86, 58-36-07
Каталог Корзина 0

Знос велосипедних покришок: причини та боротьба з ним

Опубліковано:

Знос велосипедної гуми справа природна і він відбувається завжди. Взагалі потрібно мати на увазі, що шина у велосипеда-це витратний матеріал.

Що розуміти під зносом покришки і коли її потрібно міняти

Сам по собі знос буває різним і несе в собі різні ризики при поїздці.

Стирання протектора. веде до збільшення ймовірності проколів, до втрати зчеплення з дорогою і грунтом. Для «зубастої» покришки це взагалі смерть.

Глибокі та широкі порізи, протертості і прориви не втримають всередині накачану камеру, і вона може лопнути в будь-який момент, тим більше завжди потрібно пам'ятати, що тиск тримає не камера, а покришка.

Невеликі тріщини в гумі не такі страшні, як глибокі і множинні, які можуть привести до поривів.

Види зносу велосипедних покришок

Причини зносу велопокришок

  1. Вага велосипедиста

Одним із серйозних і об'єктивних факторів зносу велосипедних шин - це вага велосипедиста.

Тут правило просте: чим більше вага велосипедиста – тим швидше зношуються шини, особливо заднє колесо. Покришки на велосипеді у 100 кілограмового чоловіка зітруться швидше, ніж у стрункої дівчини вагою 50 кілограм.

Вага велосипедиста і знос покришокВелоексперти вважають, що починаючи з навантаження більше 75-80 кг, знос шин стає помітний сильніше.

Знову ж таки, враховуючи розподіл ваги велосипедиста по колесах більш сильному зносу схильна задня гума.

Розподіл навантаження між колесами велосипеда

  1. М'якість матеріалу покришок-компаунда.

Перш за все – що таке компаунд?

Компаунд (compound) в покришках — це склад гуми, з якого зроблений протектор.

На що впливає жорсткість компаунда.

  • на накат колеса,
  • зчеплення з дорогою,
  • зносостійкість і, як наслідок, ресурс життя покришки.

Одна з властивостей компаундів— твердість або жорсткість.

Позначається на покришках двозначним числом з буквою" а " на кінці. Наприклад: 40A, 42a, 57а/62a, 60a, 62a, 70A, 80а. чим більше цифра — тим більше жорсткість покришки.

Залежно від складу компаунда, розрізняються властивості покришки. Наприклад, «липкий слік» з жорсткістю 40а або 42а буде їхати по гладкому асфальту навіть гірше, ніж «зубаста» гума з жорсткістю 70а.

Виробники використовують величезну кількість типів гуми при виробництві, але загальна ідея одна: чим м'якше компаунд, тим у нього краще зчеплення з дорогою, то вище швидкість зносу.

Жорсткість покришок

Більш детально почитати про компаунд і жорсткості покришок можна на нашому сайті в статті «Що таке компаунд і жорсткість велосипедних покришок».

  1. Неправильно підібраний тип гуми

Кожен тип покришок призначений для своїх умов експлуатації. Тому, якщо їздити по асфальту на зубастій гумі, призначеної для їзди по лісі, то її знос буде дуже швидким.

Деякі молоді велосипедисти, купуючи новенький гірський велосипед з зубастою гумою, ганяють на ній по міському асфальту. «Понти», звичайно, велика сила, але для асфальту потрібно брати сліки або напівсліки. А на зубастих - їздити по грунту, піску, снігу і т. д.

Більш детально про типи і виборі покришок описано в статті «Яку покришку вибрати на велосипед».

  1. Низький тиск в колесах

Постійна їзда з низьким тиском в колесі велосипеда призводить до передчасного зносу покришки. При цьому відбувається руйнування бічної стінки покришки і занадто сильне стирання протектора.

Спущена покришка

Детальніше про тиск в колесах можна прочитати в статті «Тиск у велосипедних шинах».

  1. Занадто різке гальмування

При різких і сильних гальмуваннях, особливо на асфальті або бетоні, протектор стирається дуже сильно, особливо у м'якої гуми.

  1. Не правильне зберігання покришок і велосипеда.

Зберігання велосипеда при наступних умовах:

  • під прямими сонячними променями,
  • При підвищеній вологості,
  • при низьких, занадто високих або при сильних перепадах температур

Ведуть до зміни властивостей гуми або компаунда, з якого виготовлена шина і її прискореного зносу.

Шина втрачає м'якість, тріскається і швидко приходить в непридатність.

Велосипеди на відкритих балконах

Більш детально про правила зберігання велосипеда взимку і між катаннями описано в статті «Де і як зберігати велосипед взимку».

Як боротися зі зносом покришок

Виходячи з перерахованих причин зносу покришок, підбираються і методи боротьби з цим явищем.

  1. Перш за все, потрібно правильно підбирати тип покришки і тиск в ній.
  2. Зберігати велосипед в сухому місці, ховаючи від прямих сонячних променів
  3. Намагатися різко не гальмувати на асфальті. Тут те ж потрібно підходити розумно: іноді краще різко загальмувати, нехай і з «вереском» гальм, ніж влетіти під машину або врізатися в стовп.
  4. Ну і дивитися на дорогу - куди їдеш, щоб не налетіти на стирчить із землі штир або палицю і не розпороти собі колесо.

    Палиця проткнула велосипедне колесо

  5. Намагайтеся при установці і знятті шин акуратно поводитися з їх бічною і внутрішньою поверхнями. Не потрібно користуватися складаним ножем, гострої плоскою викруткою або першої-ліпшої залозкою, тим більше, якщо на ній є гострі краї або задирки. Для цих робіт існують спеціальні інструменти. Робити все потрібно акуратно, тому що якщо пошкодити або надрізати внутрішню поверхню покришки, то вона може не витримати високого тиску в камері і лопнути прямо на дорозі.

    Інструменти для заміни покришки

  6. Зверніть увагу на Налаштування V-brake гальм. При неправильно налаштованих гальмах верхні краї колодок можуть тертися об боки покришки і прати їх.

    Пошкодження покришки V-brake гальмами

  7. Рідко, але зустрічаються і не дуже якісні, особливо китайські, обода з гострими крайками, об які так само труться покришки, і протирається боковина поруч з бортувальним тросом.

    Знос покришки об обід

  8. Для продовження терміну життя велорезини Існує простий і досить ефективний спосіб – поміняти місцями покришки на передньому і задньому колесі.

Так як заднє колесо швидше зношується в порівнянні з переднім, то зміна їх місцями продовжить термін експлуатації всього комплекту гуми.

Коли потрібно міняти покришки

  • Якщо боковина або протектор мають сильний поріз або порив.
  • Покришка має горби або нерівності
  • Якщо протектор стерся до такої міри, що проколи походять від невеликих осколків скла і т. п.
  • Невеликі тріщини на боковинах не мають принципового значення, але якщо вся покришка покрита ними, то краще все ж поміняти.
  • Проколи покришки від цвяхів, колючок та інших гострих предметів не страшні і не варто через наїзд на цвях її міняти. Заклеїти камеру доведеться, а шині поодинокі проколи не страшні.

Загалом, підходите до цього питання з тверезим розрахунком і логікою.

Часто, в разі, якщо потрібно поміняти одну покришку, Не важливо, передню або задню, виникає питання: «Чи можна ставити на велосипед різні покришки на переднє і заднє колесо? З різним протектором?»

Так можна, тим більше, що не завжди вдається купити точно таку ж гуму, яка стояла на велосипеді раніше.

Більш детально про це описано в статті «Чи можна ставити різні покришки на різні колеса велосипеда і як їх підбирати?».

У висновку хочеться сказати-стежте за зносом, час від часу оглядаючи колеса між покатушками.

Не можна точно сказати, на скільки кілометрів вам вистачить встановленої на колесах гуми. Як Ви вже зрозуміли, знос залежить від дуже багатьох факторів, але пам'ятайте, що кататися на сильно зношеної гумі небезпечно.

Що ще можна почитати про велосипедних покришках

  1. Яку покришку вибрати на велосипед
  2. Велосипедні покришки: розміри, типи маркування і взаємозамінність
  3. Що означають цифри і написи на велосипедних покришках
  4. Чи можна ставити різні покришки на різні колеса велосипеда і як їх підбирати?
  5. Що таке TPI (EPI) у велосипедних покришок
  6. Що таке компаунд і жорсткість велосипедних покришок

Коментарі (0)

Коментарі

Поки немає коментарів

Залишити коментар

Всі поля обов'язкові до заповнення
Ви не представилися
Нам цікава Ваша думка
CAPTCHAОновити зображення
Ви неправильно ввели текст з картинки
Перед публікацією коментарі проходять модерацію
// //