На початок сторінки

Україна, м. Миколаїв
Мережа магазинів "Дом Спорту"
вул. Троїцька (Кірова), 244

(093) 820-50-81
(068) 60-61-831
(0512) 67-51-86
58-36-07

Магазин велосипедов "Спортэк" в Facebook   Канал 'Группы компаний Спортэк' в в Яндекс-Дзен
м. Миколаїв, Мережа магазинів "Дом Спорту"
(093) 820-50-81, (068) 60-61-831, (0512) 67-51-86, 58-36-07
м. Миколаїв, Мережа магазинів "Дом Спорту"
(093) 820-50-81, (068) 60-61-831,
(0512) 67-51-86, 58-36-07
Каталог Корзина 0

Чи можна ставити різні покришки на різні колеса велосипеда та як їх підбирати?

Опубліковано:

Відредаговано: 18.12.2018

Давайте почнемо з найголовнішого – ставити покришки з різними протекторами має сенс тільки при позашляхових поїздках (бруд, ліс, земля, пісок, гравій і т.д.). При їзді по асфальту і навіть нормальних грунтових дорогах це не має ніякого сенсу.

Ну а тепер спробуємо розібратися в питанні, які покришки при їзді по бездоріжжю можна ставити на передні, а які на задні колеса. Для чого це робити і що це дає велосипедисту.

Про типи покришок у нас на сайті є окрема стаття: «Яку покришку вибрати на велосипед».Pokrychki-vidy.jpg

Нагадаємо, бувають кілька типів велопокришок:

  1. Сліки.
  2. Полуслики.
  3. Грязьові.
  4. Зимові або покришки з високим грязьовим протектором.

В цей статті розмова піде тільки про грязьових та «зубастих» протекторах.

 

Функції переднього і заднього колеса велосипеда

Розподіл ваги велосипедиста по колесах велосипеда

Перш за все, потрібно зрозуміти, що кожне колесо при поїздці має трохи різні функції, ну крім як крутитися і забезпечувати кочення велосипеда.

При катанні велика частина стійкості і маневру доводиться на переднє колесо. Воно грає головну роль при управлінні велосипедом. Адже саме його велосипедист повертає за допомогою . Так само воно більш важливе при гальмуванні.

Від зчеплення переднього колеса з поверхнею дороги, повністю залежить керованість велосипеда. У нього гірше зчеплення з дорогою, ніж у заднього колеса. Велосипедист тисне на переднє тільки руками, в той час як основна вага припадає на заднє колесо.

Розподіл ваги велосипедиста по колесах виглядає приблизно так: 35% ваги припадає на переднє колесо і 65% на заднє.

Посудіть самі: якщо на передньому колесі стоїть гладка покришка, і вона при повороті починає прослизати в грязі - то велосипед просто занесе на повороті і все закінчитися падінням в цю саму багнюку.

Практично кожен велосипедист хоча б раз потрапляв в ситуацію зриву переднього колеса. Все відбувається дуже швидко, часто не помітно і практично завжди закінчується падінням.

Pokrychki-raznye-kolesa-zanos-350-min.jpg Таким чином, одна з основних вимог до передньої покришки – тримати велосипед від бічного прослизання.

Занос заднього колеса компенсується роботою переднім колесом або швидкою опорою на ногу і ви, в гіршому випадку, забрудните брудом ногу, але не впадете.

Заднє колесо відповідає за рух велосипеда. Воно більш навантажене і через це має спочатку краще зчеплення з дорогою. Основна вимога до протектора заднього колеса – велика сила зчеплення в площині обертання колеса для передачі м'язового зусилля ніг велосипедиста.

Але, чим більше навантажене колесо – тим більше воно чинить опір коченню. Тому більш гладка, в порівнянні з переднім колесом, покришка забезпечить всьому велосипеду більш легке кочення. Тим більше, що заднє колесо заносить рідше і, як вже говорилося вище його занос легше компенсувати. Тут не потрібно тільки йти в крайнощі і ставити на нього сліки. Пам'ятайте, ми говоримо тільки про зубастих покришках. Мається на увазі просто різна ступінь «зубастості» і висоти протектора.

 

Деякі поради при установці різних покришок на переднє і заднє колесо велосипеда

Далі, хочеться відзначити ще кілька моментів при установці різних покришок:

  1. Виробники випускають покришки, призначені тільки для установки на переднє або заднє колесо. Вони спеціально маркуються. Це описано в статті "Що означають цифри і написи на велосипедних покришках".

    Покришка тільки для переднього колеса

  2. Деякі покришки з несиметричним малюнком можна ставити як на передні, так і на задні колеса. При цьому, виробники так само вказують на самій покришці як правильно її встановлювати на яке колесо. Наприклад, на фото нижче "Front" - напрямок обертання переднього колеса, а" Rear " - заднього.

    Позначення як встановлювати односпрямовану велопокришку на колесі

  3. Якщо покришка з несиметричним малюнком і на ній не вказано як її правильно зупиняти на переднє або заднє колесо, то дотримуйтеся наступного правила.

    Якщо малюнок протектора нагадує англійську букву «V» , то при її установці на заднє колесо – повинен залишатися слід виду: «>>>>>>», а на передньому навпаки виду:« <<<<<<<<<< » (уявіть , що велосипед їде зліва направо).

    Чому так? Як вже говорилося вище, заднє колесо сильніше відповідає за зчеплення з дорогою, забезпечуючи прохідність велосипеда. Тому воно як-би впирається в дорогу двома ніжками букви «V» і створює краще зчеплення з нею.

    Переднє колесо відповідає за маневреність велосипеда і гальмування. Тому при гальмуванні вже переднє колесо впирається двома ніжками букви «V» в дорогу .

    V-подібний протектор на велосипедній покришці
  4. Ширина покришок. Знову ж таки: ширша покришка забезпечує краще зчеплення з дорогою. Тому, на переднє колесо можна ставити ширшу покришку, ніж на заднє, якщо ширина обода дозволяє це.
  5. Задня покришка зношується швидше, ніж передня. При цьому деякі переставляють покришки з заднього колеса на переднє і навпаки. Якщо грошей на нові покришки зовсім немає, то для поїздок по сухому асфальту і грунту це ще можна зробити, а ось для бездоріжжя робити такі перестановки не рекомендується від слова «зовсім». Краще викиньте старі і купіть нові. Ще міняти переднє на заднє можна тільки в разі на байку стоять однакові шини спереду і ззаду.
  6. Основнє гальмо на велосипеді – переднє, тому покришка на передньому колесі повинна мати хороше зчеплення з дорогою.
  7. На переднє колесо краще ставити більш надійну покришку. Пов'язано це з безпекою. Якщо в поїздці лопне заднє колесо, велосипедисту буде значно легше впоратися з велосипедом і зупинити його. А ось якщо під час руху рвоне переднє колесо - наслідки будуть важче, так як відразу загубиться управління байком. Практично завжди такі ситуації з переднім колесом призводять до падіння і травм.

Отже, висновки.

  1. При їзді по бездоріжжю цілком нормально встановлювати різні покришки на різні колеса. При їзді по асфальту і укоченим грунтовим дорогам це не має сенсу.
  2. На переднє колесо велосипеда краще ставити більш «зубасті» покришки, ніж на заднє. При їзді покришка на передньому колесо більш важлива, ніж на задньому.
  3. Ширші покришки забезпечують краще зчеплення з поверхнею, тому вони краще, ніж вузькі.

 

Що ще можна почитати про велосипедних покришках:

  1. Яку покришку вибрати на велосипед
  2. Велосипедні покришки: розміри, типи маркування і взаємозамінність
  3. Що означають цифри і написи на велосипедних покришках
  4. Що таке компаунд і жорсткість велосипедних покришок
  5. Що таке TPI (EPI) у велосипедних покришок
  6. Знос велосипедних покришок: причини і боротьба з ним

Рекомендовані товари
120 грн
Тимчасово відсутній
100 грн
Тимчасово відсутній
168 грн
Тимчасово відсутній
165 грн
Тимчасово відсутній
Коментарі (2)

Коментарі

  • Спортэк 26.02.2018 22:37
    Если Вы поставите их наоборот велосипед все-равно поедет :), но отталкиваться и тормозить будет хуже.
    В статье объяснено почему ставить именно так:
    " Почему так? Как уже говорилось выше, заднее колесо сильнее отвечает за сцепление с дорогой, обеспечивая проходимость велосипеда. Поэтому оно как-бы упирается в дорогу двумя ножками буквы «V» и создает лучшее сцепление с ней.
    Переднее колесо отвечает за манёвренность велосипеда и торможение. Поэтому при торможении уже переднее колесо упирается двумя ножками буквы «V» в дорогу. "

    Ну а как ставить решайте сами.
    Это общее правило. Прежде всего смотреть нужно на рекомендации производителя покрышки, которые он на ней пишет.

  • Федор К. Каблуков 26.02.2018 22:19
    ...Если рисунок протектора напоминает английскую букву «V» , то при ее установке на заднее колесо – должен оставаться след вида: «&gt;&gt;&gt;&gt;&gt;&gt;&gt;», а на переднем наоборот вида: «&lt;&lt;&lt;&lt;&lt;&lt;&lt;&lt;» (представьте , что велосипед едет слева направо).
    ...А не наоборот ли?) - Ваши ножки буквы V будут в обоих случаях собирать под себя всю грязь, вместо того чтоб врезаться в нее, и следовательно - будут проскальзывать. В автомире, насколько помню, подобное называется аквапланированием.

Залишити коментар

Всі поля обов'язкові до заповнення
Ви не представилися
Нам цікава Ваша думка
CAPTCHAОновити зображення
Ви неправильно ввели текст з картинки
Перед публікацією коментарі проходять модерацію
// //