На початок сторінки

Україна, м. Миколаїв
Мережа магазинів "Дом Спорту"
вул. Троїцька (Кірова), 244

(068) 555-79-41

Магазин велосипедов "Спортэк" в Facebook
м. Миколаїв, Мережа магазинів "Дом Спорту"
(068) 555-79-41
Каталог Корзина 0

Чому не можна перемикати передачі на велосипеді стоячи на місці

Опубліковано:

Час від часу при покупці велосипедів в нашому магазині від молодих велосипедистів звучить питання: «Чому не можна перемикати швидкості при нерухомому велосипеді?». У статті «Що таке передачі (швидкості) у велосипеда і як їх перемикати» у розділі «Правила перемикання швидкостей» так само зазначено це правило.

Давайте спробуємо розібратися, з чим це пов'язано.

Насправді все дуже просто та логічно.

Перш за все, розглянь ідею роботи переднього і заднього перемикачів.

Почнемо з переднього перемикача швидкостей.

При натисканні на важіль перемикання швидкостей на кермі, тросик змушує рухатися рамку переднього перемикача вправо або вліво, перекидаючи перекидаючи ланцюг, який рухається на сусідню зірку.

Під час руху все відбувається плавно і красиво — рамка підштовхнула ланцюг, та він перескочил на потрібну зірку.

Робота переднього перемикача швидкостей на велосипеді

Якщо ланцюг не крутиться, то при перемиканні передачі, рамка все-одно зсувається убік і впирається в ланцюг. Зазвичай це відбувається в двох місцях рамки.

Заклинювання ланцюга в передньому перемикачі при перемиканні передач на велосипеді без руху

Або так — ланцюг впирається в рамку та викривляється:

Заклинювання ланцюга при перемиканні передач на велосипеді без руху

Таким чином, ланцюг може заклинити, і при початку руху велосипедисту доведеться фактично зривати його з цього заклиненого положення. При цьому ланцюг, рамка переднього перемикача та зуби на передній зірці будуть відчувати набагато більш сильне навантаження, ніж при перемиканні швидкості на ходу. Подібні ривки можуть привести до поломки переднього перемикача або деформації самого ланцюга, тим більше, що він на багатошвидкісному велосипеді тонше та слабкіше, ніж на одношвидкісному.

Аналогічно й з заднім перемикачем.

При перемиканні швидкості він, так само як і передній, зсувається вправо-вліво і перекидає ланцюг на сусідню зірку.

Під час руху ланцюг проходить через лапку перемикача практично вертикально, плавно перекидаючись на сусідню зірку касети.

Якщо почати перемикати швидкості на місці, особливо на 2 і більше, то лапка зрушиться на достатню відстань, щоб сильно затиснути та навіть заклинити ланцюг.

Заклинювання ланцюга в задньому перемикачі при перемиканні передач на велосипеді без руху

Тоді при початку руху знову доведеться прикладати значні фізичні зусилля для того, щоб вирвати ланцюг з заклиненого стану. Ланцюг та зірки касети, за аналогією з переднім перемикачем, відчувають значно більші навантаження, ніж при русі, що може привести до пошкодження лапки заднього перемикача та ланцюга.

Пам'ятайте, що так само не можна одночасно перемикати передній та задній перемикач! Тільки послідовно — спочатку один, потім інший.

Що робити, якщо все ж випадково переключили швидкості без руху?

Якщо, стоячи на місці, випадково переключили швидкості — то просто поверніть їх в колишнє положення.

Якщо не знаєте, на яку швидкість переключили — подивіться на якій зірці стоїть ланцюг та яка цифра показана на манетке і приведіть їх у відповідність, перемикаючи швидкості на манетке.

Пам'ятайте, що зірки вважаються від рами — 1-я зірка завжди найближча до рами велосипеда.

Відповідність ланцюга на зірках касети встановленим на манетці

Чому не можна перемикати швидкості в русі, але "під навантаженням"?

Не можна перемикати швидкості при посиленому навантаженні: при старті, на підйомі, при розгоні під час посиленого педалювання і т. п.

Справа в тому, що ланцюг в цей момент сильно натягується і при цьому ще повинен зігнутися, щоб перескочити на сусідню зірку. В цей час він з великим зусиллям треться об зуби зірочок, викликаючи їх знос, а також може пошкодити рамку переднього або лапку заднього перемикача.

Хочете в цей момент переключити швидкість – послабте навантаження на педалі, переключіть швидкість та знову почніть посилене педалювання.

Додатково можна почитати

  1. Що таке передачі (швидкості) у велосипеда і як їх перемикати.
  2. У чому різниця між тріскачками і касетами
  3. Велосипедний ланцюг. Пристрій, маркування, ширина і правила підбору велоцепи
  4. Ззнос велосипедного ланцюга. Що це таке і як виміряти знос велоцепи.
  5. Як зменшити знос велосипедного ланцюга

Коментарі (0)

Коментарі

Поки немає коментарів

Залишити коментар

Всі поля обов'язкові до заповнення
Ви не представилися
Нам цікава Ваша думка
CAPTCHAОновити зображення
Ви неправильно ввели текст з картинки
Перед публікацією коментарі проходять модерацію