На початок сторінки

Україна, м. Миколаїв
Мережа магазинів "Дом Спорту"
вул. Троїцька (Кірова), 244

(068) 555-79-41

Магазин велосипедов "Спортэк" в Facebook
м. Миколаїв, Мережа магазинів "Дом Спорту"
(068) 555-79-41
Каталог Корзина 0

Ободная стрічка (фліппер) - що це таке і навіщо потрібна

Опубліковано:

Відредаговано: 20.06.2017

Фліппер або ободная стрічка - це спеціальний прошарок між ободом колеса і камерою. Koleso-Velosipeda.gif

На малюнку це синя смужка під номером 2.

Фліппер потрібен для:

  • Захисту камери від задирок і гострих країв спицевих отворів усередині обода і від протирання про її краю спицьПодвійний обід зі спиць отворами
  • Герметизації обода в безкамерних шинах.
  • Збільшення тертя між камерою і ободом. Гума по гумі ковзає набагато гірше, ніж гума по металу. При різкому гальмуванні камера в покришці, поступово рухаючись, зсувається настільки, що ніпель починає стояти не перпендикулярно, а з великим нахилом до кола обода. Надалі це призводить до розриву камери, в місці кріплення ніпеля, або навіть його повного відриву.

Ободні стрічки для велосипеда

З якого матеріалу роблять ободную стрічку

Зазвичай фліппера роблять з гуми або різних полімерів, часто з поліуретану, як наприклад продукція фірми Schwalbe. Деякі типи випускають з армуванням.

Використовувати гумові фліппери для коліс з високим тиском не рекомендується. Камера під тиском більше 4-5 атмосфер видавлює його всередину спицевих отворів обода.гумова ободна стрічка

Якщо у вас колеса з низьким тиском, для гірських велосипедів, то зазвичай використовують гуму. Наприклад, проста і дешева стрічка в нашому магазині.

Для коліс з високим тиском, наприклад, для шосейників, застосовують полімерні або навіть армовані полімерні стрічки.

Вони продаються в багатьох велосипедних та інтернет-магазинах. Коштують не дорого, набагато дешевше нової камери.

Головне при покупці-вибрати правильний розмір і ширину.

Розмір ободної стрічки повинен збігатися з посадковим діаметром колеса. Якщо ви не знаєте його, Подивіться, на розмір обода, написаний на ньому або на розмір покришки. Він написаний на ній збоку, і знайдіть в таблиці відповідностей розмірів покришок посадковий діаметр вашого колеса. І вже по ньому шукайте на колесо фліппер.

Маркування ободних стрічок

Пристойні виробники вказують на свою продукцію

  • хто виробник
  • розмір: ширину і посадковий діаметр обода в мм. іноді його пишуть і в дюймах. Наприклад, ободная стрічка з розмірами 26” x 22 – підходить на колесо в 26 дюймів. Ширина самої стрічки 22 мм.
  • максимальний тиск, який вона витримує
  • дату виробництва

маркування на ободнихх стрічках

Чим можна замінити ободну стрічку

  • Смужка з старої камери – старий добрий спосіб ще з дитинства. Брали стару камеру, обрізали її і натягували на обід. Причому намагалися брати камеру з колеса трохи меншого діаметру, щоб сиділа на ободі в натяг, але не сильно розтягувалася і не рвалася. Не можна сказати, що це ідеальний варіант, але найдешевший і доступний спосіб. Стара дірява камера є практично у всіх велосипедистів. Цей метод не посилить тертя, але від гострих країв спиць отворів і торців самих спиць захистить.
  • Ізолента. Можна використовувати полімерну, але найкраще брати тканинну ізоляційну стрічку з шорстким зовнішнім шаром. Вона міцніше і не зсихається. Один шар занадто тонкий, тому намотують її в кілька шарів - від 3 до 5. Вона і тертя збільшить і спиці закриє.
  • Скотч. Зараз в канцелярських магазинах можна підібрати собі рулончик будь-якої потрібної ширини і товщини і так само намотати в кілька шарів. Він поганий тим, що занадто слизький, хоча камеру захищає нормально.
  • Звичайний білий тканинний медичний лейкопластир.
  • На двосторонній скотч посадити кіперну стрічку. Для цього краще брати товстий двосторонній скотч.

 

Якої ширини вибрати ободную стрічку (фліппер)підбір ширини ободной стрічки на колесо велосипеда

Логіка підбору ширини така – головне щоб стрічка закривала отвори під спиці та не рухалася по ободу.

Можна ставити і вузьку, і на всю ширину обода.

Особисто моя думка – краще взяти широкий фліппер, щоб він впирався в стінки обода і не рухався.

Якщо обід з поглибленнями - можна брати як по ширині самого поглиблення, так і на всю ширину, щоб фліппер закривав всю внутрішню частину обода.

Якщо стрічка вузька, можна посадити її на двосторонній скотч, який, з одного боку, буде додатковим захистом зсередини, а з іншого боку, не дасть фліппер рухатися по широкому ободу.

Хоча на сьогоднішньому ринку продаються стрічки з клейовою поверхнею.

Ще пара нюансів.

  1. Є досить поширені фліппера жовтого кольору фірми Michelin. Вони дуже жорсткі і для ободів з канавкою підходять погано, тому що її краю стирчать з канавки, впираючись в камеру і протираючи її.
  2. При зміні камери огляньте заодно і стрічку. Якщо вона у Вас вже досить довго, то цілком може розірватися або протертися в деяких місцях і представляти потенційну небезпеку для нової камери в майбутньому.

Герметизація колеса ободной стрічкою

Як вже говорилося вище можна за допомогою клейкої ободной стрічки герметизувати практично будь-яке колесо і перетворити його в безкамерне. Цей спосіб дає виграш у вазі.

Стрічка продається в бухті і наклеюється на будь-яке колесо в один шар, що дуже зручно.

Так само її клеять і на звичайний обід з камерою.

герметизація колеса клейкою ободной стрічкою

І на завершення невелике відео про використання в якості фліпером ізоляційної стрічки

Що ще можна почитати про велосипедних колесах і ободах:

  1. Велосипедні обода
  2. Як виміряти ширину обода велосипедного колеса
  3. Як визначити діаметр колеса велосипеда
  4. Як визначити довжину кола колеса

Рекомендовані товари
Коментарі (6)

Коментарі

  • Спортэк 13.09.2020 20:51
    Жека 13.09.2020 10:45
    Честно говоря, сложно вот так сказать не глядя на сам флиппер.
    Но лично на мой взгляд - шершавой стороной к ободу, чтобы меньше скользила по металлу обода..

  • Жека 13.09.2020 10:45
    Доброе утро. У меня внутренний диаметр двойного обода (шоссе)13 мм. Взял флипер швальбе полиуретановый на 14 мм, все встало норм. Но там надпись с максимальным давлением в 7 бар (100psi) и ещё написано чтоб не использовали этот размер на road racing rims. Интересно, для чего делают такие флиппера тогда?
    У меня покрышки 25 мм, с максимальным давлением 8.5 бар. Раньше качал 8 бар и не парился. Эти флипера реально могут порваться если накачать колеса сильнее?
    На всякий случай купил флиппера m-wave 16-622 ( сказали что такой же как от кенды), он из нейлона и на сторонах разной текстуры. Там где надпись "m-wave" он гладенький, а где без - шершавый что-ли, текстурированный. И непонятно какой стороной устанавливать. В веломагазине помоему сказали устанавливать надписями на внешнюю сторону обода ( но я могу ошибаться так как мог забыть). То есть гладкой стороной и надписью к камере и шершавой стороной к ободу?
  • Спортэк 03.07.2017 12:30
    Андрей!
    Спасибо за добрые слова :)
  • Андрей 03.07.2017 10:08
    Спортэк, задержка это не страшно,всё понимаю. Спасибо и Вам за Ваши статьи ,которые не очень большие,но очень информационные. Например рассматривая статью с подробной таблицей по посадочным диаметрам покрышек, заодно сделал для себя "открытие" что обода бывают разной ширины по посадке (раньше и не задумывался),познавательно и возможно в будущем пригодиться. А непосредственно в данной статье узнал о существовании клейкой ободной ленты ,тоже ценная информация. Думаю что я не один такой любознательный,пригодиться многим. Спасибо ещё раз за статьи, и процветания Вашему магазину!
  • Спортэк 02.07.2017 17:17
    Андрей.
    Простите за задержку публикации вашего комментария. Лето, море, дачи, отдых ..... :)
    Спасибо за интересный, позновательный и подтверждающий коммент.
    Насчет подбора размера камеры согласен с Вами.
  • Андрей 30.06.2017 13:37
    Правильно написано про высокое давление и резиновый флиппер (это конечно относится именно к двойным ободам распространённым сегодня),если бы знал лет 10 назад.... Решил тогда поставить слики 26х1,5 ,флиппер стоял резиновый. Через 60км. почти мгновенно колесо село на обод, при разбортировке выяснилось что камера прострелила во внутрь обода пробив флиппер (а до дома ещё 60-65 км. :-)). В запасе была ещё одна камера (покупал 3 ,две в колёса, одну в запас),поставил ,но каждые 3км. приходилось подкачивать ,спускала. Как выяснилось уже дома ,спускала в районе соска, при сильном раздутии проявлялись трещинки откуда и сифонило. Камеры были новые (как и покрышки,первая поездка на них, всё KENDA),размер 1,25-1,5,отсюда совет: - старайтесь подбирать камеру так, чтобы для данной покрышки её размер не был максимальным ,чтобы она не была на грани. Утром следующего дня зайдя в гараж обнаружил что и заднее колесо на ободе ,камера так же прострелила в обод как и днём ранее на переднем (благо что довезла до дома,спасибо ей :-) ). После этого купил покрышки 26х1,75 и камеры 1,75 - ***(не помню) ,флипперы синие (в запас точно ,а вот какие поставил....., возможно такие же), и обрёл маленькое велосчастье :-).

Залишити коментар

Всі поля обов'язкові до заповнення
Ви не представилися
Нам цікава Ваша думка
CAPTCHAОновити зображення
Ви неправильно ввели текст з картинки
Перед публікацією коментарі проходять модерацію