К началу страницы

Україна, м. Миколаїв
вул. Троїцька (Кірова), 244

(093) 820-50-81
(068) 60-61-831
(0512) 67-51-86
(0512) 58-36-07

Магазин велосипедов "Спортэк" в Facebook   Канал 'Группы компаний Спортэк' в в Яндекс-Дзен
вул. Троїцька (Кірова), 244
(093) 820-50-81, (068) 60-61-831,
  (0512) 67-51-86, 58-36-07
Каталог Корзина 0

Оригінальні та експериментальні матеріали для велосипедних рам (магній, скандій, дерево, бамбук)

Опубликовано:

Відредаговано: 04.01.2017

Розглянувши у попередніх статтях основні типи матеріалів, використовуваних для виготовлення велосипедних рам (сталь, алюміній титан, карбон) хочеться коротко зупинитися на декількох рідкісних, оригінальних і нестандартних матеріалах, так само використовуваних для цього.

Ми зупинимося на наступних матеріалах:

Магнієві велосипедні рами

Магній - досить рідкісний метал, застосовуваний для цього.велосипед з магнієвою рамою Справа в тому, що він досить дорогий і людей, які реально каталися на таких велосипедах, не багато. Однак, дещо все-таки про нього відомо.

За заявами фірм виробників в хімічному складі матеріалу використовується 92-94% магнію Mg (magnesium) і інше різні добавки.

На сьогоднішній день це найлегші рами. У них хороша здатність знижувати вібрації, практично, як у титанових.

Переваги магнієвої рами:

  1. Дуже легкі. Магній на 34% легше алюмінію, в два рази легше титану і в 4 рази легше сталі і має найкраще відношення міцності до ваги серед всіх матеріалів, використовуваних при виготовленні велосипедів.
  2. Відмінно гасять мікровібрації на дорозі, забезпечуючи комфортну поїздку.
  3. Показують хороші ходові якості не тільки на шосе, але і на слабо та среднепересеченной місцевості.
  4. Ефектно виглядає.

Недоліки магнієвої рами:

  1. Погано переносять сильні точкові удари, які сталева або титанові рами навіть не помітять.
  2. Показують гірші ходові характеристики на крутих підйомах, при різких прискореннях, особливо при силовому педалюванні.
  3. Сильно схильні до корозії і дуже бояться агресивних середовищ. Наприклад, солей, якими обсипають дороги взимку в містах. Після повернення з покатушек під дощем або в грязі, такий велосипед слід обов'язково вимити. Хоча, по хорошому, мити потрібно будь-який велосипед, не залишаючи його з засохлої брудом «на потім помию».
  4. Погано переносять сильні вагові навантаження. Наприклад, якщо ваша вага більше 100 кг або часто берете участь у велопоходах з важкими рюкзаками, то магнієва рама точно не підійде. Більш детально про вибір велосипеда для важкого велосипедиста краще розказано у відповідній статті на нашому сайті.

Що стосується питання довговічності – судити складно. Одні власники скаржаться, що рами почали коррозировать через три роки, інші стверджують, що катаються більше п'яти років і нічого. Судячи з усього, все залежить від якості обслуговування та догляду за велосипедом. Однозначно можна сказати тільки, що титанові і сталеві рами прослужать вам довше.

Лідер і монополіст у створенні і використанні магнієвих рам – тайванська фірма Merida. Однак на просторах нашої країни знайти такі велосипеди досить складно. Коштують вони, за нашими мірками, дуже дорого. Наприклад, вартість магнієвого велосипеда на американському сайті Paketabike більше 3000$.

На сьогоднішній день магнієві сплави набагато частіше використовують для виробництва амортизаційних вилок, а не для рам. Вилки виходять легкі і міцні.

Скандієві велосипедні рами

Їх виготовляють зі спеціального алюмінієвого сплаву з добавками скандію.

Низька вага – їх головне достоїнство. Вони навіть легше титанових, при трохи меншій ціні. Мають високу міцність і відносну м'якість. Проблема в тому, що цей матеріал при порушенні технології виробництва катастрофічно погіршує свої позитивні властивості, тому його використання вимагає високої культури виробництва.

Велосипедні рами з берилієвих сплавів

У свій час з'явилися велосипеди з рамами з берилієвих сплавів. Ціни на них були дуже високі, тому, судячи з усього, подальшого розвитку цей напрямок не отримав. Вони не витримали конкуренції з карбоном.

Чесно кажучи, скандієві, берилієві та інші рідкісні сплави використовують в велосипедах, призначених для дуже престижних змагань світового рівня або для окремих виставкових екземплярів і для рядового велосипедиста це все недосяжна екзотика.

Сьогодні передові фірми-виробники шукають свої варіанти алюмінієвих сплавів, які звели б до мінімуму недоліки і довели до максимуму всі переваги алюмінію.

 

Дерев'яні рами

Велосипеди з дерев'яними рамами

Чесно кажучи, аналізувати їх особливості, переваги і недоліки безглуздо. Той, хто зважився кататися на такому велосипеді, явно знає що хоче. Одне можна сказати точно – будь-який велосипедист на такому байку в будь-якому нашому місті відразу стане місцевою знаменитістю і вже точно буде виділятися серед інших.

Цікаві добірки про різні моделі дерев'яних дорослих і дитячих велосипедах можна подивитися тут та тут.

Бамбукові рами для велосипедів

Велосипеди з бамбуковими рамами

Є ще один нетрадиційний матеріал для виготовлення легких і міцних велорам - бамбук. Він непогано конкурує з іншими матеріалами, особливо в країнах Південно-Східної Азії, а останнім часом мода на такі велосипеди приходить в Америку і Європу. Дуже легкий. Рами виходять жорсткі, стійкі до ударів і добре гасять вібрації.

Перший бамбуковий велосипед з'явився в 1894 р.і з тих пір постійно виробляється різними підприємствами. У світі випущені вже мільйони екземплярів таких велосипедів. У 21 столітті першими їх почали виробляти в США в 2005 році, а потім це підхопили виробники в Німеччині, Китаї, Індії, на Філіппінських островах і в інших країнах. На сьогоднішній день в інтернеті можна знайти бамбуковий велосипед від 400 до декількох тисяч доларів. З'явився навіть спеціальний термін «бамбубайк» (bamboobike).

Перед виробництвом відібрані бамбукові трубки піддають термічній обробці – їх обпалюють. При випалюванні цукор всередині стебла перетворюється в карамель і бамбук стає міцніше, а на його поверхні з'являється тонкий і твердий захисний шар з приємним коричневим кольором.

Самі трубки скріплюють між собою або за допомогою карбонових перехідників або за допомогою вуглецевого шнура, а так само конопляного волокна (пенька), залитого епоксидною смолою. З металу роблять дропаути і трубку для вставки каретки. Важать такі рами мало – від 1,5 до 2,7 кг.

Скріплення бамбукових труб в рамі

У нашій країні велосипедист на байку з бамбуковою рамою явно буде виділятися на вулиці і приверне до себе уваги навіть більше, ніж на карбонової, а ось в Південно-Східній Азії це нормально. Та й, як мені здається, за такі гроші у нас можна купити відмінний титановий велосипед.

Але взагалі це все експериментальні і нерозповсюджені варіанти. Ми згадуємо їх тільки для загального поняття про те, що виробники продовжують пошук нових матеріалів і підходів при виробництві рам. Адже підвищену міцність можна отримати не тільки використовуючи нові матеріали, але і нові профілі труб, при використанні баттірованних труб і труб зі спеціальними профілями.

Комбіновані

Дуже перспективним напрямком в розробці і виготовленні велосипедних рам є ідея комбінованого використання різних матеріалів, наприклад, титаново-карбонові або карбоново-алюмінієві рами. Такі експерименти проводять фірми Titus, Wilier та інші.

Або інший напрямок спільного використання різних матеріалів-оригінальні дизайнерські та вишукані моделі, як, наприклад, цей варіант італійського велосипеда з дерева і карбону.

Італійський велосипед з дерева і карбону

Так що, які рами нас чекають в майбутньому - подивимося.

 

Що ще можна почитати про матеріали для велосипедних рам:

  1. Матеріал для велосипедної рами
  2. Плюси і мінуси сталевих велосипедних рам
  3. Велосипедні рами з алюмінію (алюмінієвих сплавів)
  4. Титанові велосипедні рами
  5. Карбонові велосипедні рами-особливості та нюанси вибору
Комментарии (0)

Комментарии

Пока нет комментариев

Оставить комментарий

Все поля обязательны к заполнению
Вы не представились
Неправильно введен e-mail
Нам интересно Ваше мнение
CAPTCHAОновити зображення
Вы неправильно ввели текст с картинки
Перед публикацией комментарии проходят модерацию
// //