На початок сторінки

Україна, м. Миколаїв
Мережа магазинів "Дом Спорту"
вул. Троїцька (Кірова), 244

(093) 820-50-81
(068) 60-61-831
(0512) 67-51-86
58-36-07

Магазин велосипедов "Спортэк" в Facebook   Канал 'Группы компаний Спортэк' в в Яндекс-Дзен
м. Миколаїв, Мережа магазинів "Дом Спорту"
(093) 820-50-81, (068) 60-61-831, (0512) 67-51-86, 58-36-07
м. Миколаїв, Мережа магазинів "Дом Спорту"
(093) 820-50-81, (068) 60-61-831,
(0512) 67-51-86, 58-36-07
Каталог Корзина 0

Матеріал для велосипедної рами

Опубліковано:

Відредаговано: 29.01.2018

У попередніх статтях були розглянуті різні матеріали, які використовуються для виготовлення велосипедних рам. Кожен з них має свої плюси і мінуси.

У цій статті ми спробуємо розібратися в часто виникає питанні – «Велосипед з рамою з якого матеріалу краще купити звичайному велосипедисту?».

Чому робиться акцент на звичайному велосипедиста. Тому, що у професіоналів велоспорту таке питання взагалі не стоїть. Вони, разом з тренерами, прекрасно самі знають який велосипед для якої гонки потрібен.

Досвідчені велосипедисти-фанати (фанати з великої літери і хорошому сенсі цього слова) маю великий стаж поїздок, перепробували кожен по кілька типів велосипедів і то ж ні в чиїх радах особливо не потребують.

А ось початківцям велосипедистам і любителям, та ще й з обмеженим бюджетом питання оптимального вкладення грошей при покупці байка дуже важливий.

Саме їм ми і спробуємо підказати.

Чому на раму при виборі велосипеда звертається особлива увага? Тому що рама - це його основа, найголовніша деталь. Від її геометрії, якості зварювання і надійності залежить практично весь байк. Причому Інші частини для велосипеда підбираються в залежності від рами, і, наприклад, купивши раму з карбону приробити до неї багажник вже не вийде.

Причому, звертаю увагу на те, що суперечки про кращий матеріал для велорам, на мій погляд, абсолютно безглузді. Справа в тому, що кожен матеріал, як тип рами і весь велосипед в цілому призначені саме для своїх завдань. Мчать по велотреку на дорожньому сталевому велосипеді, змагаючись з карбоновим противником не серйозно. У той же час возити мішки з картоплею і ганяти по полях в селі на карбоні-на мій погляд, справжнє збочення.

Ми не будемо зупинятися на плюсах і мінусах кожного окремого матеріалу. Бажаючі можуть більш детально почитати про кожного з них в окремих статтях (сталь, алюміній, титан, карбон), а поговоримо про загальні принципи підбору.

Звертаю увагу на наступне:

Перше. Коли в цій статті ми будемо говорити про сталеві рами – мова йде про якісні вуглецеві сталі (High Ten) та хромомолібденові сплави (Cro-Moly). Були часи, коли алюміній і карбон стали витісняти сталеві рами на ринку. Однак, по закінченні часу, виробники знову повернулися обличчям до сталей, тим більше, що технології виробництва та якість самих сталевих сплавів покращилися і дало можливість використовувати всі їхні переваги при зменшенні ваги. На сьогоднішній день ціна велосипедів на основі сталевих рам найчастіше нижчі, ніж будь-яких інших.

Друге. При виборі рами – її матеріал тільки одна частина проблеми. Потрібно не забувати ще й про геометрії рами, її розмірі і т.д., але на цих питаннях ми зупинятися не будемо.

Третє. У цій статті ми будемо говорити в основному про звичайних міських і гірських моделях для широкого застосування. Питання про матеріал рам для спеціалізованих велосипедів, призначених для тріала, фрістайлу, фрі-райда, ВМХ і т.п. залишимо фахівцям.

Отже, почнемо.

Які основні вимоги пред'являються до велорамі:

  1. В першу чергу вона повинна бути міцною і надійною.
  2. Амортизувати поштовхи і поглинати вібрації що виникають при поїздці, роблячи її більш комфортною
  3. Бути ремонтопридатною та дешевою в експлуатації.
  4. Служити якомога довше.
  5. Часто згадуваний багатьма авторами такий параметр як «вага рами» насправді дійсно актуальний тільки для гонщиків, які б'ються за кожен грам і продавців веломагазинів, яким потрібно продати свій товар. Для міських і гірських велосипедів це аж ніяк не найголовніший показник. Зекономлені на алюмінієвій або карбоновій рамі 1,5-2 кг ваги обходяться в додаткові кілька сотень доларів ціни, а ніякого впливу на поїздку по місту не роблять.

Фактори, що впливають на вибір велосипеда взагалі і матеріалу рами зокрема:

  1. Хто збирається кататися на велосипеді. Якщо це дитина – один варіант . Підліток, дорослий, літня людина або велосипедист з великою вагою – звернути увагу потрібно на інші моменти.
  2. Де будемо кататися – в місті, в сільській місцевості, на дачу, в ліс за здоров'ям або це будуть тривалі велопоходи, по горах і лісах – це той же дуже важливий момент.
  3. Хочемо кататися цілий рік або тільки влітку. Наприклад, сталь, на відміну від карбону, титану і алюмінію може іржавіти під впливом води і бруду.
  4. І один з найважливіших питань для нашої людини: «Скільки грошей є на покупку велосипеда?». Найдорожчі це титанові і карбонові моделі, потім йдуть алюмінієві, і сталеві.

дідусь в селі на велосипеді

Матеріал рами для дитячого велосипеда

На мій погляд, якщо ви берете велосипед для дитини – то рама повинна бути сталева.

Чому? Дитина постійно упускає велосипед на асфальт, падає, поки вчиться кататися. Часто, катаючись, діти стикаються один з одним, тому міцність і надійність в такій ситуації – найголовніший показник. Погодьтеся, якщо, не дай бог, велосипед зламається під дитиною під час поїздки або чергового зіткнення, проблем буде не мало.

Сталь не боїться ударів і падінь, і, на відміну від алюмінію, не накопичує втому, тобто тріщину в рамі завжди можна встигнути помітити до того, як вона зламається. Ну, а якщо все ж це станеться – сталеву раму заварить будь зварювальник, а алюмінієву вже потрібен фахівець з аргонової зварюванні.

Врахуйте, що кататися дитина буде на ньому всього кілька років, а потім потрібна буде вже підліткова модель. Хороший дитячий велосипед можна або продати або передати у спадок молодшим дітям (своїм або дітям друзів). Сталевий може служити більше десятка років, алюмінієвий близько 10 років, та й не кожен алюмінієвий великий переживе експлуатацію активною дитиною.

До того ж розміри і вага дитячих велосипедів Не великі, а тягають їх все одно батьки, так що вагові характеристики тут не принципові.

Матеріал рами для підліткового велосипеда

Стиль катання підлітків той же не відрізняється помірністю і спокоєм. Особливо для хлопчаків я б рекомендував брати велосипед з хорошою сталевою рамою або дуже міцною алюмінієвою.

Не потрібно прагнути до легкості, потрібно прагнути до міцності, надійності і м'якості їзди. Врахуйте, що алюміній гірше гасить вібрації на дорозі, ніж сталь і безліч ударів по хребту для молодого зростаючого організму не принесуть ніякої користі.

Нормальний пацан завжди дотягне свій байк додому – навіть якщо він здається йому важким. Нічого, раз, другий його до ліфта дотягне і сильніше буде. Тим більше що падінь, зіткнень, стрибків з бордюрів і гонок по дворах у них буде багато, так що велик повинен бути міцним, щоб все це витримати.

На мій погляд, хороша сталь – відмінний вибір . Тим більше, що він буде дешевше і міцніше алюмінієвого, а потім, у спадок, дістанеться молодшому.

А ось для дівчинки підлітка можна вже брати не тільки сталевий, але і алюмінієвий. Юної леді потрібна Краса і витонченість обраної моделі, та й навряд чи вона буде кататися як пацани.

Дорослі велосипедисти

Тут все набагато складніше.

Якщо не збираєтеся ганяти на швидкість, то сталь і алюміній хороший вибір.

При наявності грошей титан взагалі ідеальний матеріал. Титановий велосипед легкий, міцний, відмінно амортизує на дорозі, м'яко котитися і не іржавіє при будь-якій погоді. Правда, дуже дорогий.

Карбон – це на любителя. Він так само легкий і міцний, але боїться ударів і падінь, нормальний термін експлуатації однозначно менше металевих. Возити на ньому важкі вантажі не рекомендується. Проблема тут полягає в тому, щоб купити справжній карбон з гарною геометрією рами, а не китайську суміш вуглецевого та скло - волокна. Якісний карбон коштує не 200-300 американських грошей, а набагато дорожче.

Якщо ваша вага більше 100 кг, або на велосипеді передбачається возити важкі рюкзаки в походах, коли загальна вага вантажу на велосипеді може доходити до 130 кг, то однозначно краще брати хороший сталевий велосипед. Титан тут знову ж поза конкуренцією, але занадто дорогий. Про те, на що звернути увагу при підборі велосипеда для людей з великою вагою, у нас на сайті є окрема стаття.

Велосипед з рюкзаками в поході

Пам'ятайте, що алюміній більш жорсткий матеріал і набагато гірше, ніж сталь і титан амортизують нерівності на дорозі.

Так, ще момент, любителі тривалих велопоходів воліють сталеві велосипеди, враховуючи їх більш високу ремонтопридатність. У разі поломки, появи тріщини його значно легше заварити в будь-якому автосервісі, ніж алюміній.

Велосипеди для людей старшого покоління

Мені здається, що для них більш підійдуть хороші сталеві моделі, в зв'язку зі своєю м'якістю ходу, в порівнянні з алюмінієм. Все-таки комфортність поїздки для них дуже важливий фактор, і безліч дрібних жорстких ударів по руках і хребту їм не потрібні. Ще я б рекомендував вибирати рами із заниженою геометрією - на них набагато легше сідає і злазити. Наприклад, універсальну модель Дорожник Комфорт Female.

велосипед для бабусі

У висновку хочеться всім нагадати, що світом править маркетинг, а Вам потрібно просто кататися і при цьому грошей, як завжди, на все не вистачає.

Просто пам'ятайте, що головне завдання не дуже сумлінного продавця – продати, але їздити то на цьому байку доведеться Вам.

Так що пробуйте різні варіанти, а купуйте той, до якого ляже душа і вистачить грошей.

 

Що ще можна почитати про матеріали для велосипедних рам:

  1. Плюси і мінуси сталевих велосипедних рам
  2. Велосипедні рами з алюмінію (алюмінієвих сплавів)
  3. Титанові велосипедні рами
  4. Карбонові велосипедні рами-особливості та нюанси вибору
  5. Оригінальні та експериментальні матеріали для велосипедних рам (магній, скандій, дерево, бамбук)

Коментарі (0)

Коментарі

Поки немає коментарів

Залишити коментар

Всі поля обов'язкові до заповнення
Ви не представилися
Нам цікава Ваша думка
CAPTCHAОновити зображення
Ви неправильно ввели текст з картинки
Перед публікацією коментарі проходять модерацію
// //