На початок сторінки

Україна, м. Миколаїв
Мережа магазинів "Дом Спорту"
вул. Троїцька (Кірова), 244

(093) 820-50-81
(068) 60-61-831
(0512) 67-51-86
58-36-07

Магазин велосипедов "Спортэк" в Facebook   Канал 'Группы компаний Спортэк' в в Яндекс-Дзен
м. Миколаїв, Мережа магазинів "Дом Спорту"
(093) 820-50-81, (068) 60-61-831, (0512) 67-51-86, 58-36-07
м. Миколаїв, Мережа магазинів "Дом Спорту"
(093) 820-50-81, (068) 60-61-831,
(0512) 67-51-86, 58-36-07
Каталог Корзина 0

Взимку по снігу на велосипеді. Як збільшити зчеплення коліс з дорогою.

Опубліковано:

Катання взимку на велосипеді давно вже не виглядає чимось особливим. Багато велосипедистів катаються цілий рік, не особливо переживаючи.

Звичайно ,в різних регіонах поняття«зима » різко відрізняється один від одного. Для одних зима це лежить на дорозі шар снігу і негативна температура, а для інших-десь близько нуля і сльота, а сніг рідкість. А при нинішніх погодах буває і так: температура може бути навіть негативна, в межах -5, але снігу все-одно немає. Хіба що легка ожеледь.

Якщо снігу і льоду немає, то, в принципі, катання не особливо сильно відрізняється від весняно-осіннього періоду: потрібна тільки теплий одяг, рукавички, мастила, і контроль тиску в колесах в залежності від температури навколишнього повітря.

Про те, як кататися взимку, ніж змащувати, як одягатися, як гальмувати в Інтернеті багато інформації, а в цій статті буде розглянуто тільки одне питання: «Як збільшити зчеплення колеса велосипеда зі снігом

Насправді це питання не таке просте, як здається і не має однозначної відповіді.

Все залежить від поверхні, по якій ви їздите. Якщо найчастіше доводиться їздити по міських дорогах, покритих жорстким втоптаних снігом – це одне, якщо потрібно котити по обледенілій дорозі – інше, якщо любите прогулянки по свіжого снігу в парку, лісі – це вже третє.

Перш за все, хочу сказати, що їздити по снігу на літній гладкою слікової гумі ніхто не забороняє, але все ж не треба. Точно знаю, що деякі велолюбителі будуть заперечувати, кажучи, що«їжджу цілий рік на одній покришці і нічого ». Залишимо це на їх совісті.

До того ж літня гума при негативних температурах дубіє, зменшуючи зчеплення з поверхнею і швидше зношуючись. Звичайно, якщо міські служби прибирають сніг по всьому місту, а на дорогах сухо – то з точки зору зчеплення колеса з дорогою все відмінно.

Регулярно зустрічаюся з думкою, що для зимових покатушек підійдуть грязьові покришки з високими грунтозацепами. Мовляв, вони добре будуть «загрібати » сніг, який не буде налипати на колесо ,так як грунтозацепи розташовані не дуже часто.

грязьові покришки

На мій погляд, така покришка підійде, але не завжди. На ній не рекомендується їздити по слизькій поверхні: по льоду, укоченому до стану крижаної кірки снігу, по зледенілому асфальту. Тобто практично у всіх міських покатушках. Але вона відмінно підійде для розмоклого грунту або бруду, на яку випав сніг і вона ще не зовсім замерзла або для поїздок по пухкому снігу, по сніговій цілині.

Якщо велосипед котиться по щільному, укоченому автомобілями і утоптаному пішоходами снігу, але не до льоду, то котитися можна практично на будь-якій покришці, крім гладкою сліковой.

Проблема грязьовий покришки в тому, що вона, на відміну від інших, дає занадто мале контактна пляма з дорогою.

контактна пляма з дорогою на різних типах покришок

Але ж якраз площа контакту колеса з дорогою – один з головних критеріїв стійкості і керованості велосипеда.

Як видно з малюнка вище – найменша площа у грязьовий покришки. Шина гума дає максимальну площу, а її невеликі грунтозацепи з боків збільшують стійкість, вгризаючись в сніг. Але найкращий варіант, природно, спеціальна зимова гума. У неї грунтозацепи розташовані частіше і вони більше за площею, ніж на грязьовому протекторі. Наявність невеликих металевих шипів дозволяє їй ще ефективніше вгризатися в щільний сніг і не ковзати на льоду або дуже щільному сніговому Насті.

Ще один невеликий рада від любителів зимових катань: не потрібно взимку використовувати колеса з протектором, у якого по центру є суцільна смуга гуми. Покришці не чим зачепиться за Сніг – вона ковзає на щільному Насті.

гума не для поїздок по снігу

Отже, для хорошого зчеплення з дорогою, покритою снігом в зимових умовах, потрібно вибирати покришку з наступними параметрами:

  • виготовлена зі спеціальної зимової гуми, щоб бути м'якою, еластичною і не дубіти на морозі;
  • повинна бути широкою, наскільки дозволяє ширина обода;
  • грунтозацепи краще брати дрібного або середнього розміру для збільшення площі контакту з дорогою;
  • в центрі протектора не повинна бути суцільна смуга гуми;
  • наявність шипів – великий плюс.

Як дізнатися, що покришка призначена для зими

Зазвичай в назві зимової велосипедної гуми є слова" Winter"," all seasons", або ще щось в тому ж дусі.

Якщо на протекторі є шипи в грунтозацепах – то вона точно зимова, влітку вони взагалі не потрібні.

На самій покришці може бути намальована сніжинка або написано "W", "Winter", "All seasons".

малюнок сніжинки на зимовій велосипедній покришці

Більш детально, про те, що означають цифри і написи на велопокришках описано тут.

Їзда взимку на велосипеді по автомобільних дорогах

Дуже часто велосипедисти в містах пересуваються по проїжджій частині доріг. Якщо Ви там те ж багато катаєтеся, то дуже рекомендую їздити тільки на шипованих покришках! Правда це стосується тільки тих районів країни, де взимку є сніг.

Чому? Та все дуже просто:

Перше. Навіть якщо дорогу чистять – на асфальті одно залишається тонкий шар льоду.

Друге. На правій стороні дороги, де якраз зазвичай їдуть велосипедисти, завжди лежить брудний і мокрий сніг, лід, Крижана «каша», де зверху сніг, а знизу лід!

Третє. Часто все це не лежить суцільняком, а розкидано на дорозі рваними шматками різної товщини і нерівними краями.

Тому тут потрібно дуже хороше зчеплення і керованість велосипедом, а це може забезпечити тільки шипована гума. Імовірність падіння в таких умовах різко зростає, і воно може привести, прямо скажемо, до фатальних наслідків. Ще не забувайте надягати Велосипедний шолом, в разі падіння – шапка не врятує.

І ще. Шиповку краще не накачувати до максимального тиску, а їздити на злегка підспущеною гумі. В такому стані колесо краще котить і зчіплюється з дорогою. Але не опускайте тиск нижче мінімального, зазначеного виробником. Зимова гума робиться з м'якої гуми, а при дуже низькому тиску покришка може потріскатися або навіть прорватися.

Додаткові варіанти для велосипедиста збільшити зчеплення з дорогою в зимових умовах

Не всі можуть собі дозволити сезонно перевзуватися на зимову і літню гуму за різними умовами.

У деяких регіонах сніг випадає не так часто або ненадовго, і купувати окремо зимову гуму стає трохи накладно – вона все ж часто дорожче річної. Ну, а з урахуванням того, що багато наших людей живуть за принципом, що «ми не шукаємо легких шляхів», є кілька цікавих варіантів для переобладнання літньої гуми для експлуатації в зимових умовах.

Стяжки на колесо

Найдешевший і простий варіант збільшити зчеплення колеса з зимовою дорогою – використання будівельних стяжок . Правда підходить він тільки для коліс велосипедів без ободних гальм.

Плюси його в тому, що все можна зробити швидко, просто і дешево. Причому так само швидко все можна і зняти.

Будівельні стяжки на велосипедному колесі для збільшення зчеплення з зимовою дорогою

Вам знадобляться пластикові стяжки, ніж, ножиці або бокорізи.

Кожну пластикову стяжку потрібно обернути навколо обода і покришки, затягнувши її та замкнути так, щоб замочок був збоку. Замки на стяжках потрібно чергувати, одні замки розташовуючи збоку на праву сторону, інші-на ліву. Для орієнтування рівномірного розподілу стяжок по всій довжині кола колеса найкраще використовувати спиці. Можна у кожної спиці ставити дві стяжки: з одного боку спиці – замок з лівого боку колеса, а з іншого боку – замок праворуч.

Брати краще товсті стяжки. Перед їх установкою можна трохи приспустити колесо, а після установки-знову підкачати. Тоді стяжки міцніше «сядуть» на свої місця.

Не потрібно замки виставляти на самий центр протектора або близько до нього – так покришка набагато швидше пошкодиться. Їх головне завдання – не дати колесу«зірватися в занос», особливо при поворотах.

Використовання старого велосипедного ланцюга, одягненного на колесо

Стара ланцюг на колесі велосипеда

Підходить для всіх типів гальм на колесах. Робиться досить просто і швидко. Беруться дві старі велосипедні ланцюги, розраховується довжина кола колеса велосипеда, колесо здувається до стану зовсім м'якої покришки і, після надягання ланцюга, знову надувається. Тиск в покришці, швидше за все, доведеться тримати максимальне, щоб ланцюг щільно сиділа та не злітала під час руху.

Досвід практичного використання говорить про те, що на укоченій дорозі і пухкому снігу велосипед котить нормально – ланцюг не дає колесу піти в занос. Гірше по люду, старому злежався снігу і асфальту. гальмування на льоду та ожеледі погане – велосипед котиться, як на ковзанах. Хоча не можна сказати, що не гальмує зовсім. На асфальті сильно гримить.

Загалом, це варіант на любителя, хоча він має і свої плюси:

  • дуже дешевий, практично задарма – потрібно просто взяти дві старі ланцюги;
  • підходить для всіх типів гальм;
  • швидко ставиться і знімається;
  • можна ставити, наприклад, тільки на одне переднє колесо.

Якщо ланцюг злетить під час руху – нікуди не загубиться, але їхати далі буде не можна.

Промислові та саморобні протиковзкі ланцюги на велосипедні колеса

промислові та саморобні протиковзкі ланцюги на велосипедні колеса

Є різні варіанти: від простих саморобних до професійних для складних умов катання по снігу і льоду. Тут кожен вибирає собі сам, те, що хоче.

Покришки reTyre

Є ще одна цікава ідея накладних покришок reTyre від норвезької фірми Technium AS. Вона складається з базової слікової покришки, одягається як основна на Велосипедне колесо і п'яти варіантів додаткових покришок-кожухів або накладок («шкурок») з різними видами протекторів, які пристібаються за допомогою блискавки на основну гуму.

покришки reTyre

Додаткові«шкурки » купуються кожна окремо – такі, які потрібні. Пристібаються вони дуже швидко і зручно.

Ідея, загалом цікава, але про реальний досвід експлуатації нічого сказати не можу. Викликає питання те, як поведе себе блискавка після поїздок по бруду і пилу.

Що ще можна почитати про велосипедних покришках

  1. Яку покришку вибрати на велосипед
  2. Велосипедні покришки: розміри, типи маркування і взаємозамінність
  3. Що означають цифри і написи на велосипедних покришках
  4. Чи можна ставити різні покришки на різні колеса велосипеда і як їх підбирати?
  5. Що таке TPI (EPI) у велосипедних покришок
  6. Що таке компаунд і жорсткість велосипедних покришок
  7. Як захистити від проколів велосипедне колесо
  8. Тиск в велосипедних шинах
  9. Знос велосипедних покришок: причини та боротьба з ним

Коментарі (0)

Коментарі

Поки немає коментарів

Залишити коментар

Всі поля обов'язкові до заповнення
Ви не представилися
Нам цікава Ваша думка
CAPTCHAОновити зображення
Ви неправильно ввели текст з картинки
Перед публікацією коментарі проходять модерацію
// //