На початок сторінки

Україна, м. Миколаїв
Мережа магазинів "Дом Спорту"
вул. Троїцька (Кірова), 244

(068) 555-79-41

Магазин велосипедов "Спортэк" в Facebook
м. Миколаїв, Мережа магазинів "Дом Спорту"
(068) 555-79-41
Каталог Корзина 0

Що таке TPI (EPI) у велосипедних покришок

Опубліковано:

Серед характеристик велосипедних покришок є таке поняття як TPI (Threads per Inch) або EPI (Ends Per Inch).

Обидва ці поняття визначають щільність плетіння каркаса покришки або кількість ниток корду на 1 дюйм.

Каркас покришки, що надає їй форму, сплітається з нейлонових або різних синтетичних ниток. Ось якраз, з якою щільністю буде плестися цей каркас, і визначає значення TPI.

Будова покришки

Цю характеристику досить часто вказують прямо на покришці, позначаючи його двох або тризначним числом поруч з написом TPI або EPI.

Написи на покришках з позначенням TPI

В Європі більше використовують поняття EPI, а TPI – позначення, прийняте в усьому світі, але по суті це одне і те ж.

Між показником TPI (EPI) і типом покришки, її вагою і вартістю є чітка залежність:

  • Чим більше TPI-тим щільніше лежать нитки корду в каркасі покришки. При цьому на боковинах менше гуми, отже, шина легше за вагою, але і дорожче – адже плетіння складніше і ниток більше.
  • Менше число TPI – ниток корду менше, а гуми більше – шина важче, але дешевше.
  • Є виняток із загального правила. У покришок для екстремальних велосипедних дисциплін (наприклад, фрірайд, даунхіл і т.п.) високе значення TPI – у них щільний каркас і багато гуми. Але для цього типу покришок вага не має значення. Тут безпека і надійність понад усе.

Покришка з великим значенням TPI міцніше, вона складніше проколюється і тримає більший тиск.

Виходячи з параметра TPI, покришки ділять на skinwall і gumwall.

Skinwall (скинвол) – це покришки з великим TPI. Зазвичай він від 44 і вище. Гуми у них мало, зазвичай борти покриті тонкою гумовою плівкою і тому часто на боках видно плетіння ниток корду. Практично завжди корд в них кевларовий.

Skinwall (скинвол) і Gumwall (гумвол) покришки

Це легкі, високотехнологічні і дорогі вироби.

Бортувальний трос в таких покришках, в переважній більшості випадків з кевлара або арамідних ниток, хоча іноді його роблять і зі сталі. Правда, в цьому немає особливого сенсу, тому що сталевий трос значно важче кевларового, але ж одне з головних переваг скінвольних покришок-маленька вага.

Покришки з кевларовим кордом і бортувальним тросом називають ще фолдингові або складні, тому що їх можна компактно скласти, і при зберіганні або транспортуванні вони будуть займати значно менше місця. Таку покришку можна спокійно покласти в велосипедну сумку в велопоході.

Фолдингові покришки

Gumwall (гумвол) – покришки з TPI до 40. Ці шини з великою кількістю гуми на боках і ніякого плетіння ниток корду на них не видно. Вони дешевші і важкі. Але це не означає, що вони погані. Просто вони призначені для інших цілей.

Бортіровочний трос на них завжди сталевий. Вага особливого значення не має, а вартість сталевого троса нижче, ніж кевларового.

Для велотуризму, де набагато важливіше зносостійкість і стійкість до бічних порізів, ніж вага - краще використовувати саме ці шини.

Як впливає TPI на вибір покришки

Найкращим компромісом між вагою, ціною і антипрокольностью вважається значення TPI від 50 до 60. Це те, що підійде більшості звичайних міських велолюбителів.

Більш тонкі борти скінвольних покришок швидше зношуються за рахунок постійної деформації при коченні. Вважається, що в середньому, термін життя скінвольної покришки, при всіх інших рівних умовах, на 1000 км менше, ніж гумвольной.

Тим, хто їздить на міському велосипеді на роботу, по місту, просто для задоволення і власного здоров'я не варто ганятися за кожним Грамом ваги. Їм цілком собі підійдуть гумвольні покришки з низьким TPI і товстим гумовим шаром. Вони дешевше і прослужать довше.

Тим, хто ганяє на шосейному велосипеді на швидкість – звичайно краще купувати легкі скінвольні покришки з високим TPI.

Ну а любителям екстремальних велосипедних дисциплін типу даунхілу (швидкісний спуск по пересіченій місцевості, downhill — «вниз з пагорба»), фрірайду (freeride - їзда по штучно споруджених трасах, з природними і штучними перешкодами) або кроскантрі (Cross Country - гонки по пересіченій місцевості, лісі, де є спуски, підйоми, швидкісні ділянки) найкраще підійдуть спеціалізовані шини і з товстим шаром гуми і великим TPI.

Так що немає ідеальних шин на всі випадки життя – кожна покришка для своїх цілей.

Що ще можна почитати про покришках

  1. Яку покришку вибрати на велосипед
  2. Велосипедні покришки: розміри, типи маркування і взаємозамінність
  3. Що означають цифри і написи на велосипедних покришках
  4. Чи можна ставити різні покришки на різні колеса велосипеда і як їх підбирати?
  5. Що таке компаунд і жорсткість велосипедних покришок
  6. Знос велосипедних покришок: причини і боротьба з ним
  7. Як захистити від проколів велосипедне колесо
  8. Тиск в велосипедних шинах
  9. Шишка (грижа) на велосипедному колесі. Чому з'являється і чи можна її «лікувати»

Коментарі (0)

Коментарі

Поки немає коментарів

Залишити коментар

Всі поля обов'язкові до заповнення
Ви не представилися
Нам цікава Ваша думка
CAPTCHAОновити зображення
Ви неправильно ввели текст з картинки
Перед публікацією коментарі проходять модерацію